Het herschrijven van de schoolwebsite aan de hand van de geleerde theorie is het uiteindelijke doel. Om dit te bereiken doen de leerlingen zelfstandig onderzoek onder proefpersonen en gaan ze na wat ze zelf zouden verbeteren. Dit doet een beroep op het analytisch vermogen van de leerling.
Inhoud
In deze verrijkingsmodule over webteksten gaan leerlingen op zoek naar de functionele inhoud en opbouw van websites.
Aan de hand van theorie leren de leerlingen beoordelen of een website goed of slecht is geschreven. Daarnaast komen andere aspecten aan de orde, zoals het gebruik van afbeeldingen, indeling van menu’s en kleurgebruik. Aan bod komen vragen als:
Hoe bouw ik een tekst op een goede manier op?
Wat beïnvloedt de leesbaarheid?
Wat maakt een tekst aantrekkelijk om te lezen?
Kosten
80 euro inschrijfkosten voor het moduleboek, daarnaast 20 euro per leerlingboek. Wanneer eenmaal het moduleboek is aangeschaft mag een school onbeperkt leerlingboeken bijbestellen.
Onderwijsvorm:
Klassikaal of individueel
Leeftijdscategorie:
Circa 12 tot 14 jaar
Aantal lessen:
8 lessen van 90 minuten (of zestien lessen van 45 minuten)